Easy Living

Het is tien over één in het midden van de nacht en ik zit nog steeds aan de linkerkant van de bank in de woonkamer van mijn huis. Daar zit ik al een tijdje. Buiten is er niemand meer op straat. Het is er leeg en koud en donker en het snijdt. Mijn lichten zijn bijna allemaal uit wat het moeilijk maakt om de juiste letters op mijn toetsenbord te vinden. Mijn schoenen liggen achteloos uitgeschopt in een hoek van de kamer en waar de kat is weet ik niet. Waarschijnlijk ergens in het donker. Ik voel me niet alleen. Clifford Brown is er ook. Hij speelt Easy Living op zijn trompet. Ook ergens in het donker. Als ik mijn ogen dichtdoe, ben ik ergens in Pennsylvania in de Verenigde Staten. Daar is het ook laat, maar niet zo koud. Ik zit in de auto met Clifford en Richie. Richie's vrouw Nancy zit achter het stuur. Ze klaagt dat ze niks kan zien door de regen, maar we slaan er weinig acht op. We gaan optreden in Chicago en we hebben er zin in. Clifford op trompet, Richie achter de piano en ik, ik wil er gewoon bij zijn. Dan begint Nancy te gillen, geeft de auto een vreemde diepe kreun en voel ik opeens een klap tegen mijn hoofd. Ik doe mijn ogen open en ik voel dat de kat naast me is gaan zitten op de bank. Het is inmiddels tien voor half twee op het kleine klokje in de boekenkast. Ik denk dat ik maar ga slapen. Buiten wordt het alleen maar kouder.

13 opmerkingen:

  1. Anoniem06:25

    God, en wat kan die Nancy altijd gíllen hè?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi geschreven, Frank.

    Slaap lekker.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Anoniem12:00

    Heel erg mooi.
    Sweet dreams. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Anoniem13:52

    Ik zie het filmisch voor me.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Susy)

    Don't I
    know it.


    Maar hierboven
    was wel de
    laatste keer.

    Karin)

    Ik heb lekker
    geslapen maar vooral
    a-sociaal lang.

    Mag he, zo aan
    het begin van de
    vakantie?

    Stoere Schrijfster)

    Thanks,
    Stoertje.

    Maar ik weet niet
    meer waar ik over
    heb gedroomd.

    Ik heb er in
    ieder geval genoeg
    tijd voor gehad.

    Erwin)

    Nu ik het had over koud weer
    en jij begint over films

    moet ik weer denken
    aan mijn voornemen
    op zestienjarige leeftijd

    om een thriller te schrijven
    over een aantal moorden
    in Giethoorn in de winter.

    En toch...

    zie ik er nog steeds
    een geweldige film in.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. @Frank:

    ik liet het weg,
    maar dacht wel:
    dat wordt wel
    ergens in de middag.
    :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Anoniem09:35

    Neem jij je vitamines wel jongen ?!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zoals je misschien hebt opgemerkt ben ik weer gestopt met mijn blog.
    De reden was dat ik het erg druk heb de laatste tijd en dat er voor bloggen weinig tijd was.
    Verder komt er een uitgebreide verbouwing aan. Dan zit ik ook voorlopig zonder internet. :-(

    Ik kom volgend jaar wel weer terug op een of andere manier. Dan meld ik me wel weer aan bij jullie.
    Van hier prettige kerstdagen toegewenst en een mooi 2008.

    groeten,

    Pascal Summer

    BeantwoordenVerwijderen
  9. cOne)

    Jazeker.

    Niet zo veel
    en zo divers
    als jij...

    Maar wat ben je
    vroeg je bed uit.

    It's beginning to look
    a lot like Christmas.


    Pascal)

    En ik maar denken
    dat je ging stoppen met werken

    en veel ging schrijven
    op je blog.

    Maar goed,
    ik had het gemerkt.

    Leuk dat je nog
    gedag komt zeggen.

    Jij ook fijne feestdagen
    en ik hoor weer van je.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. @Frank:

    wat een verwarring
    op m'n weblog.

    Maar wat doe je
    zo vroeg op?

    *rekt zich uit
    en gaapt*

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ya askin' me what I'm doin'? Well, missy, today I'mma gonna stick to home like stink on shit.

    (Frank heeft weer eens een film gezien op de 'vroege' ochtend)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. @Frank:

    morgen o.a 1408.

    Nog tips?

    BeantwoordenVerwijderen
  13. 1408 was niet
    zó geweldig.

    Ik zou rondkijken
    bij de filmhuisfilms.

    BeantwoordenVerwijderen