Formerly known as French Guinea (Guinée française)

Mijn Afrikaanse bovenbuurman woont niet meer boven mij. Hoewel. Ik heb het vermoeden dat hij dat huurtechnisch gezien nog wel doet. Ik heb het vermoeden dat hij de woning illegaal verhuurt aan een andere Afrikaanse man. In ieder geval, het is niet zo'n ramp. De nieuwe buurman, ook uit het West-Afrikaanse Guinee, ontvangt in het weekend zijn kinderen. En dat doet hij best leuk. Het is hier vrij gehorig, dus ik hoor de kinderen boven mij hard rennen en, kwestie van tijd, hard vallen. Dan hoor ik hoe de bovenbuurman aan komt rennen en het flink op een troosten zet. Hij speelt ook veel met de kinderen. Terwijl ik dit neertik staan ze buiten met z'n drieën een bal over te gooien. Dat deden ze ook al toen ik met de auto aan kwam rijden, na een uurtje gesport te hebben. De kinderen zijn heel nieuwsgierig, stellen de hele tijd vragen vol verwondering en zetten het af en toe op flink op een brullen. West-Afrikaans brullen, hè? Da's andere koek. Da's Lion King-style. Maar ik vind het niet zo erg. Minder leuk is dat hij z'n sigaretten uit het keukenraam gooit, in de "tuin" die grenst aan mijn keuken. Op zich boeit dat me ook niet zo, tenzij de sigaret niet uit is en de rook zich via mijn openstaande keukenraam ophoopt in mijn keuken. Goed, ik ga een uurtje hardlopen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten