Vonk Lollig

Met groep 7/8 naar de waterzuiveringsinstallatie. Waar Oranje Man (vooraan) een luik opendeed en ik maandverband voorbij zag komen. "Dit is de verse opbrengst van Harderwijk 's ochtends", zei de man en de meester slikte stilletjes wat gal weg. En 't stonk. 




























Deze foto liet ik laatst aan iemand zien. "Ik zie je ondergoed", zei diegene. "Je ijlt", loog ik. Dat frommeltje zwart-paars linksboven het tijdschrift? Goed voor onder. 



Openbaar Vervoer Man doet een gastles in de klas. En vertelt mij "dat het fijn is dat er nog een krijtbord in de klas is." En negeert het duizenden euro's kostende touchscreenbord. Maar eerlijk is eerlijk, een krijtbord is onontbeerlijk. Dat is dus het tegenovergestelde van ontbeerlijk, he? En dat is weer het tegenovergestelde van beerlijk. En dat is een dood zoogdier dat je in het bos kunt tegenkomen. 
Mijn huidige iPhone-achtergrondje. 
Mijn favoriete tekst uit The Exorcist. Want dat was eerst een boek, toen een film. Voor de leeslozen onder ons. Er hoort nog meer Favoriete Tekst bij, maar hee, zo'n iPhone-cameraatje kan niet alles op de plaat zetten. Waarom favoriet? Het sluit aan bij Een Filosofietje van me. 

"Vernuftig." Love it. 



Dit is mijn nichtje. Ze duwt een glas in haar gezicht. Misschien heeft ze ooit eens in een film gezien dat als je dan het glas tegen een muur drukt, je de buren kunt horen. Maar haar uitwerking is niet feilloos. Nu kan ze slechts de buren ruiken. 


Het kan dus weer. (Angie?) Zie overigens op deze onscherpe foto ook de pleisters. Ik had vroeger trouwens een aardrijkskundelerares die Pliester heette. Pliester. En als ze dan de telefoon opnam, dachten mensen dat ze een boerin was die eigenlijk Pleister heette. Vonk lollig.