That's How The Good Lord Works

Alvorens ik, over een minuut of vijf, een mok met Pukka Green Chai ("organic green tea, gently spiced with sweet cinnamon & star anise") tot mij neem - thee die volgens mijn berekeningen €0,25 per zakje kost - zal ik jullie eerst verblijden met wat muziek.

De bezoekersaantallen beginnen weer wat toe te nemen, ook al kwamen hier gemiddeld nog zo'n 20 bezoekers per dag in het jaar (driekwart?) dat ik niet meer frankoverlastte. Niet dat ik niet een beetje reclame kan gebruiken middels andere weblogs hoor. *kuch*







Afijn! Music, maestro, please!

Als eerste een heel bijzonder muziekje. Mijn favoriete filmmuziekcomponist John Williams werd dit jaar 80. Hij heeft een enorme staat van dienst en is, op Walt Disney na, de meest oscargenomineerde persoon ooit. Laatst vond ik een zeldzaam album van hem, Heartbeeps (1981). Muziek voor een zwaar geflopte film, waar sowieso al weinig hoop voor was. Duidelijk iets dat Williams er 'naast deed'. Toch staan er een paar magische momenten op de plaat, waarvan het nummer hieronder (Beautiful, Isn't It) er een van is.

Beautiful, Isn't It - John Williams


Héél wat anders is de Amerikaanse dude Skrillex. Een soort gothic punk Marilyn Manson, maar dan met talent. Sommige vergelijken zijn muziek met het trekken van roestig tuingereedschap over gietijzeren platen, maar ik ben dol op dit soort schoonmaakmuziek. Schoonmaakmuziek? Yep. Mijn Bose headset op, volume omhoog en schoonmaken maar. Hard dus. En eerlijk is eerlijk, de Skrillex van nu is goed. (Een paar jaar geleden was hij nog niet zo sterk.)

Kyoto (feat. Sirah) - Skrillex


Adele is een beetje doodgedraaid. Overexposure noemen ze dat. Maar, dacht Carlos Serrano, als ik nu die malle Adele meng met Daft Punk, dan druk ik er nog een aardig illegaal zomerhitje uit. En gelijk had 'ie, die Carlos. Ouwe jakhals. En een supernummer. Verplicht iPodmateriaal.

Something About The Fire - Adele vs Daft Punk (Carlos Serrano mix)


En het laatste nummer komt uit 2008 en is van de mysterieuze Keedz. Hoewel. Men is er anno 2012 wel achter dat deze one-hit-wonder het werk was van het Franse electronicaduo Justice, dat voor dit nummer een gospellied uit 1982 omtoverde in een dikke danshit. Recent weer in de spotlights vanwege het gebruik in de Franse politiefilmhit Polisse. En het is juist het gebruik van dat gospelnummer dat het zo leuk maakt. That's how the good Lord works. That's how He works.

Stand On The Word - Keedz

Geen opmerkingen:

Een reactie posten