1ste Kerstdag

Een vriendin van mij componeert muziek. Daar heb ik altijd een diepe waardering voor, mensen die dat kunnen. Een tijdje geleden stuurde ze mij een nummer op en vroeg mij wat ik ervan vond. Ik vond het meteen mooi, mooier dan zij op dit moment waarschijnlijk denkt dat ik het vind. Ze begon zich meteen en uitgebreid te verontschuldigen voor het nummer. Ik heb het snel opgenomen, met een krakerig en goedkoop opnamedingetje naast de piano en het nummer is nog geeneens af, het is maar een probeersel. Maar het lukte haar niet, ik vind het nummer mooi precies zoals het is, krakend en met de piano in de woonkamer.

Omdat het vandaag Kerst is en ik net A Christmas Carol heb gezien (voor de dertienhonderdste keer, maar Scrooge blijft een kerstsucces) wil ik jullie laten meegenieten van het nummer.

Iedereen een fijne Kerst toegewenst en dat je alvast veel avonturen mag beleven in het nieuwe jaar met veel mooie gebaren en weinig teleurstellingen en dat je mag vinden (of houden) wat bijna alle mensen zoeken, maar slechts een handjevol vinden.

7 opmerkingen:

  1. balletmuziek.

    ik zie iemand in een auto zitten. achterin. en de auto rijdt langzaam weg.

    mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Anoniem18:16

    Lijkt een beetje een slaapliedje...

    Positief bedoeld, want ik vind het mooi hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Anoniem20:23

    Pianospelen is als jongleren met muzieknoten.
    Wanneer je zó'n choreografie kunt schrijven voor die jonglerende handen..
    Fantastisch!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik zie/hoor een happy end. Nog lang en gelukkig en sterker en zo.. Mooi.
    Wens jou nog fijne dagen dit jaar. Wat er van over is.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Karin)

    Ik wilde het
    niet zeggen

    maar toen ik de muziek
    voor het eerst hoorde

    trok ik mijn maillot
    en spitzen aan

    en deed ik een dansje.

    Von)

    Het lijkt ook
    wel een beetje
    een slaapliedje.

    Maar misschien ben je
    beïnvloed door een slapende
    Bokkie op de vensterbank.

    Patrick)

    Dat heb je
    weer mooi gezegd,
    Patrick.

    Van mij krijg
    je een hartgrondig

    amen!

    Mir)

    Oh, ik heb nog
    wel wat fijne dagen
    over hoor, Mir.

    Neem nu vrijdag.

    Dan ga ik naar
    het Middeleeuws Festival
    op het bij jou ongetwijfeld bekende Bussloo.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Anoniem19:40

    Prachtig! Ik maak zelf ook muziek, maar vind dit écht heel erg mooi hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zie, genoeg mensen
    met een oor voor
    kwaliteit.

    PS Laat maar horen dan.

    BeantwoordenVerwijderen