Set The Sails I Feel The Winds


Het heeft (nog steeds) een grote aantrekkingskracht op mij. Het alleen in een boot zitten en glijden over de spiegelende oppervlakte van een oceaan. Zoiets eenvoudigs. Ik heb nooit geleerd om te varen, maar toch verslind en herverslind ik boeken als Solo van Tania Aebi, The Unlikely Voyage of Jack de Crow van AJ MacKinnon en Life Of Pi van Yann Martel. Het is misschien maar goed dat ik nooit heb geleerd te varen.

Maak je geen zorgen hoor, ik ben een sociaal mens. Ik weet het van mezelf en hoor het van anderen. Maak makkelijk contact en sta nooit droog wat conversatie betreft. Maar ik draag toch altijd die soloreis met me mee. Als een soort geheim, al wordt het soms (niet vaak) door anderen opgemerkt. Die horen het in de stiltes tussen mijn zinnen of zien het in de manier waarop ik naar buiten kijk, naar de lucht in de verte.









Charlie Darwin - The Low Anthem (klik voor download)




2 opmerkingen: